uzay gemisinin aya gidişi

evrenin her yanını dolaşmamı sağlayan uzay gemimle yaşadığım pek de ihtişamlı gelmeyecek bir maceramı hatırladım tam şu an. ne karadelikler, ne başka galaksiler, gezegenler vardı.. yalnızca bir komşuya; aya gitmiştim o gün. 

o cansız, soluk, ölmüş diye tanımladıkları ayın kraterlerinin bir battaniyeden ibaret olduğunu bir gün anlayacaklar mı ki acaba? biraz aralarsınız battaniyeyi, dünyadan yüzlerce kat daha canlı bir yer karşınıza çıkar. buranın sakinleri, milyonlarca yıl önce ayın üst yüzeyinin tehlikeli olduğunu sezinleyip, doğdukları yeri kaybetmemek için hayatı diğer katmana taşıyabilecek derecede gelişmiş canlılar. kimse görmesin diye pek dışarı çıkmazlar ama, o günkü gezimde, kraterleri koltuk bellemiş, elinde oltamsı bir şey tutan yaşlı bir canlıya denk geldim. ne yaptığını o kadar merak etmiştim ki, selam verdikten sonra, yığınla soru yönelttim ona. o da konuştu;

“dünya’da yarım ay ne vakit olursa, ben de ayın o görünmeyen yüzeyinde beliririm oltamla. boyuna yıldız tozu tutarım, yemeklerimize baharattır o, sağlığımızın da kaynağı. işte bu nedenle, bugün burada oltamla dikilmekteyim. özellikle yarım ayı seçerim ki, insanlar bir tekne bilsinler ayı, içine yaşlı bir balıkçıyı, yahut yıldız avcısını yerleştirsinler..ama asla gerçekten göremesinler!”

yakınımızda olan şeylere karşı ne kadar da körüz! 

şimdi dünyadan aya doğru, ne zaman yarım ay zamanı baksam, ayın görünmeyen yüzeyine doğru sallıyorum elimi. biliyorum ki yaşlı avcı gülümsüyor, dev oltasıyla tozları ararken.

Bir Cevap Yazın

